Svetski proizvođači automobila opozvali su, zbog različitih tehničkih problema, 20 miliona vozila u 2010. godini, a prednjačila je japanska "Tojota", najveća auto-kuća na svetu. Broj opoziva je lane, prema podacima Federalne uprave za bezbednost vozila, bio u SAD najveći od 2004. godine, kada je autoindustrija postigla neslavan rekord od 30,8 miliona vozila pozvanih na tehničkih pregled. Japanska "Tojota" opozvala je u 2010. u SAD oko 7,1 milion vozila zbog rešavanja problema sa pedalom za gas i pomeranjem podne prostirke koji su mogli da izazovu iznenadno ubrzanje vozila, kao i tehničkih nedostataka u sistemima za kočenje i blokade motora. Lane je na adresu američke Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) stiglo više od 64.000 pritužbi vlasnika na tehničke probleme sa "Tojotinim" vozilima, dva puta više nego što je bio raniji prosek. "Tojota" je ukupno u svetu pozvala na tehnički pregled više od 11 miliona vozila.
Svetski proizvođači automobila opozvali su, zbog različitih tehničkih problema, 20 miliona vozila u 2010. godini, a prednjačila je japanska "Tojota", najveća auto-kuća na svetu.
Broj opoziva je lane, prema podacima Federalne uprave za bezbednost vozila, bio u SAD najveći od 2004. godine, kada je autoindustrija postigla neslavan rekord od 30,8 miliona vozila pozvanih na tehničkih pregled.
Japanska "Tojota" opozvala je u 2010. u SAD oko 7,1 milion vozila zbog rešavanja problema sa pedalom za gas i pomeranjem podne prostirke koji su mogli da izazovu iznenadno ubrzanje vozila, kao i tehničkih nedostataka u sistemima za kočenje i blokade motora.
Lane je na adresu američke Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) stiglo više od 64.000 pritužbi vlasnika na tehničke probleme sa "Tojotinim" vozilima, dva puta više nego što je bio raniji prosek.
"Tojota" je ukupno u svetu pozvala na tehnički pregled više od 11 miliona vozila.
Od velikih auto-kuća, američki "Dženeral motros" opozvao je oko četiri miliona vozila u 2010. godni, a njegovi japanski rivali "Honda" i "Nisan" više od dva miliona putničkih automobila i kamiona. "Krajsler" je pozvao na tehnički pregled oko 1,5 miliona automobila, a "Ford" više od 500.000. Opoziv vozila zbog bezbednosti koštao je kompanije na desetine miliona dolara.
"Tojota" je već kažnjena sa ukupno 48,8 miliona dolara zbog neblagovremene prijave tri opoziva od 2004. godine. Japanska kompanija je, u nastojanjima da što brže rešava probleme, osnovala tim inženjera koji brzo kontrolišu vozila na čiji je račun stavljena primedba, kako bi se skratila procedura i obezbedila brza popravka vozila.
Većinu opoziva dobrovoljno su prijavile same autokompanije, što je dobar znak, ističe američko ministarstvo saobraćaja i naglašava da su prioriteti NHTSA bezbednost i unapređivanje saradnje sa proizvođacicma kako bi se što brže i sveobuhvatnije rešavali tehnički problemi.